onsdag 29 juli 2009

Af Chapman - Stockholm




foto: Magdalena


I går tog jag med mig kameran in till stan och fotograferade en given siluett i Stockholms hjärta;
Af Chapman




foto: Magdalena
Oavsett om man bor i Stockholm eller varit här som turist har man nog med all säkerhet sett detta vackra skepp som ligger just vid Skeppsholmen, mitt emot Gamla Stan och slottet.
Rosen på bild hittade jag på däck, torkad och kvarglömd..




foto: Magdalena
Af Chapman har nyligen gått igenom en totalrenovering (2006-2008) men är nu tillbaka på sin plats sedan ett år tillbaka och riktigt glänser av stolthet. Tänk att rep kan vara så kul att fotografera (!) det blev många sådana bilder:)





foto: Magdalena
Det finns otroligt mycket vackra detaljer och här skulle jag kunna tänka mig att fotografera många miljöbilder :)



Inga kommentarer: